Outsourcing i wsparcie techniczne
Outsourcing to zlecenie pewnej działalności innej firmie, dzięki czemu przedsiębiorstwa nie muszą organizować własnych działów, inwestować w urządzenia,
ludzi. Według Economic World Summit w Stanach Zjednoczonych i Europie Zachodniej firmy najczęściej decydują się
na
outsourcing działu IT (30%), kadr (16%),
dystrybucji i logistyki (14%) oraz księgowości i finansów (11%).
Niepodważalne zalety outsourcingu to:
- Outsorcing pozwala skupić się na kluczowych dla firmy zadaniach,
co wpływa na jej wydajność.
- Dzięki outsourcingowi firmy redukują koszty, bo nie muszą inwestować w pracowników, w technologie i dodatkowe metry powierzchni biurowej. Redukcja kosztów dzięki oddaniu niektórych działów może dochodzić do ponad 60%.
- Przedsiębiorstwa decydują się na outsourcing także dlatego, że same nie mają możliwości prowadzenia takiej działalności.
- Firmy outsourcingowe zapewniają wyższy poziom usług,
bo specjalizują się w danych dziedzinach.
Doraźna pomoc przy instalacji nowych rozwiązań teleinformatycznych wyspecjalizowanej i doświadczonej firmy może oszczędzić organizacji niepotrzebnych kosztów poniesionych na chybione
rozwiązania IT. Długofalowe planowanie inwestycji, polegające na zorientowaniu się na aktualnych i przyszłych potrzebach firmy oraz ich konfrontacja z obecnymi na rynku rozwiązaniami
technicznymi, może przynieść znaczne oszczędności w dłuższym okresie czasu.
Koszty informatyki w przypadku korzystania z outsourcingu mogą spaść nawet o połowę w przypadku średnich i większych organizacji. Wynika to z faktu, że
pracownicy specjalizowanych firm są nawet kilkakrotnie bardziej efektywni od pracowników działu IT przy wdrażaniu określonego rozwiązania. Pracownicy usługodawców
są zwykle lepiej przygotowani (uczestniczą częściej w specjalistycznych szkoleniach)
do rozwiązania konkretnego problemu, przed którym stanęła firma.
W celu zapewnienia podobnego poziomu własnych pracowników należałoby inwestować w drogie szkolenia, co znacznie podniosłoby koszty informatyki
w firmie.